محصولی با این شناسه یافت نشد!

انتخاب یک میز اداری خوب کاری نسبتا ساده است؛ اما گاهی با فکر کردن به جزئیات بیشتر، ممکن است تصمیم‌گیری برای شما گیج‌کننده باشد. میزهای کارمندی اغلب میزهایی ساده و استاندارد هستند؛ که امکانات اصلی و مورد نیاز برای کار طولانی‌مدت را فراهم می‌کنند.

انتخاب یکی از این میزها معمولا کار دشواری نیست؛ اما وقتی صحبت از انتخاب آن برای گروهی از کارمندان می‌شود؛ توجه به جزئیات نیز مهم‌تر به‌نظر می‌رسد. بر همین اساس در این نوشته به بررسی میز کارمندی و نکات مهم برای انتخاب گزینه مناسب بین میزهای پایه فلزی و پایه چوبی پرداخته‌ایم.

منظور از میز کارمندی چیست؟

میزهای اداری انواع مختلفی دارند؛ که با نام‌های خاصی قابل تشخیص هستند. البته این نام‌گذاری‌ها آنچنان دقیق و کاملا تعریف شده نیست. بنابراین ممکن است یک میز کارشناسی با یک میز کارمندی و… اشتراکات زیادی داشته و بنابر نوع استفاده نام متفاوتی به آن بدهند.

با این وجود در اغلب اوقات منظور از میز کارمندی، میزی است که دارای اصلی‌ترین امکانات و استانداردهای ضروری برای انجام انواع کارهای پشت میز نشینی است. به عنوان مثال ارتفاع و طول و عرض این میزها بنابر استانداردهای مشخص تعریف می‌شود؛ تا کار کارکنان راه‌تر و بهره‌وری آنها بیشتر شود. در نقطه مقابل این میزها معمولا جزئیات خاصی ندارند. به عنوان مثال مانند میز مدیریت از نظر ظاهری پرجزئیات و خاص نیستند. همچنین ابعاد آنها تا جای ممکن کوچک است. از سویی این میزها اغلب دارای سیستم تنظیم ارتفاع، صفحه کشویی قرار دادن کیبورد و موارد اضافی مشابه نیستند.

نکته دیگر در مورد میزهای کارمندی این است که آنها را در ابعاد مختلف و به صورت ایستگاه‌های کاری فردی و گروهی طراحی می‌کنند. بنابراین بنا بر نوع و ساختار فضای دفتر کار خود و تعداد کارمندان فعال در دفتر کار، می‌توانید از میان میزهای کارمندی انفرادی یا گروهی، یا ترکیبی از آنها، انتخاب مناسبی داشته باشید.

در نهایت میزهای کارمندی از نظر متریال مورد استفاده نیز دارای انواع مختلفی هستند. با این وجود در حال حاضر میزهایی با متریال ترکیبی بیشترین محبوبیت را دارند. به عنوان مثال میزهای با قاب و پایه فلزی که سطح رویی آن چوب یا شیشه است؛ یک گزینه محبوب و مورد توجه برای طراحی دکوراسیون اداری به شیوه مدرن است.

در مقابل میزهای با قاب و پایه چوبی که صفحه آنها چوبی یا شیشه است؛ گزینه متفاوت دیگری است که اغلب در طراحی فضاهای کاری کلاسیک به‌کار برده می‌شود. یک راه‌کار عالی برای انتخاب گزینه مناسب از میان میزهای کارمندی پایه فلزی و چوبی، بررسی ویژگی‌های هریک از این مدل‌ها است. در ادامه این نوشته این موارد را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مهم‌ترین ویژگی‌های میز کارمندی پایه فلزی

پایه‌های فلزی برای طراحی میزهای اداری از گذشته‌های دور مورد توجه بوده‌اند. البته در طول سال‌ها تغییر و تحول در صنعت طراحی دکوراسیون اداری، این پایه‌ها نیز با تغییرات زیادی روبه‌رو شده‌اند. به عنوان مثال این روزها اغلب پایه‌های فلزی از جنس آلومینیوم طراحی می‌شود. بنابراین ویژگی‌های آن در مقایسه با مدل‌های قدیمی بسیار متفاوت است.

در این بخش می‌خواهیم شما را با چند ویژگی مهم پایه‌های فلزی در میز کارمندی آشنا کنیم؛ که در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید آنها، باید مورد توجه قرار دهید.

استحکام و ثبات: طبیعتا اولین ویژگی فلز در هر شرایطی و در مقایسه با عناصری مانند چوب، استحکام و ثبات بیشتر است. بنابراین پایه‌های فلزی خیال شما را بابت داشتن میزهای با ثبات بیشتر راحت می‌کند. این موضوع به‌خصوص در شغل‌هایی که فعالیت و تحرک کارمندان پشت میز بیشتر است؛ از اهمیت بالاتری برخوردار است. به عنوان مثال پایه‌های فلزی گزینه‌ای مناسب برای استفاده در کارگاهای خیاطی هستند.

دوام بیشتر: فلزات در طول زمان از دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. به عبارت دیگر فلزات به راحتی چوب تغییر ماهیت نداده و دچار نقصان نمی‌شوند.

وزن بیشتر: در گذشته وزن بالای فلزات مانع اصلی استفاده از آنها در مبلمان اداری بود. با این وجود امروزه پایه‌های آلومینیومی از وزن قابل تحملی برخوردار هستند. البته هنوز هم در مقایسه با اغلب متریال‌های چوبی سنگین‌تر بوده و طبیعتا جابه‌جایی آنها کمی سخت‌تر است.

نظافت راحت‌تر: پایه‌های فلزی در مقابل خراش مقاوم‌تر بوده و از طرفی معمولا به شکل چهار پایه واقعا باریک طراحی می‌شوند. این ویژگی‌ها کمک می‌کند تا نظافت پایه‌ها و همچنین نظافت فضای زیر میز کارمندی پایه فلزی راحت‌تر باشد.

مدرن‌تر و ساده‌تر: پایه‌های فلزی امروزه گزینه محبوب‌تری هستند؛ و برای فضاهای مدرن و کسب‌وکارهای مرتبط با تکنولوژی انتخاب جذاب‌تری هستند. در مقابل نمی‌توان از آنها انتظار طراحی به شکل کلاسیک و دارای جزئیات پیچیده را داشت. بنابراین ممکن است برای طراحی یک دفتر کار لوکس و خاص انتخاب مناسبی نباشند.

میز کارمندی مکعب مدل استارت آپ TB
TB
۴,۶۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

مهم‌ترین ویژگی‌های میز کارمندی پایه چوبی

میزهای کارمندی پایه چوبی اغلب دارای صفحه رویه چوبی نیز هستند. اگرچه در برخی مدل‌ها صفحه روی میز از شیشه نیز ساخته می‌شود. در اغلب موارد از این میزها برای فضاهای کلاسیک و لوکس استفاده می‌شود. با این وجود این رویکرد همیشگی نیست. بنابراین بهتر است با جزئیات بیشتری ویژگی‌های پایه چوبی در میز کارمندی را نیز بشناسید.

زیبایی شگفت‌انگیز: از گذشته دور چوب عنصر اصلی طراحی مبلمان اداری بوده است. چوب در مقایسه با فلز از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردار است؛ و به همین دلیل نیز در طراحی مبلمان لوکس کاربرد بیشتری دارد. بنابراین اگرچه در میز مدیریتی، پایه‌های چوبی بیشتر دیده می‌شود؛ اما میزهای ساده‌تر کارمندی اغلب با پایه فلزی ساخته می‌شوند.

هماهنگی با طبیعت: در واقع چوب ارمغان مستقیم طبیعت است. به همین دلیل نیز از نظر عامل انسانی گزینه بهتری محسوب می‌شود. به عبارت دیگر انسان‌ها در فضای طراحی شده با چوب، احساس بهتر و انرژی بیشتری دارند. پژوهش‌های مختلف نیز ثابت کرده است که وجود چوب در طراحی ساختمان یا دکوراسیون و مبلمان آن، می‌تواند بر موارد گفته شده اثر مثبت بگذارد.

دوام و استحکام کمتر: طبیعتا چوب از دوام کمتری در مقایسه با فلزات برخوردار است. به همین دلیل نیز اگر از میز خود با شدت بیشتری استفاده می‌کنید؛ انتخاب پایه چوبی گزینه مناسبی برای شما نیست. با این وجود در اغلب کارهای اداری، یک میز کارمندی تحت فشار خاصی قرار نداشته و میزهای چوبی به‌خوبی از پس کار برآمده و به قدر کفایت مستحکم و بادوام هستند.

قیمت بیشتر: در نهایت میزهای واقعا چوبی قیمت بالاتری دارند. البته این موضوع شامل حال میزهای ساخته شده از فرآورده‌های چوبی مانند ام دی اف نمی‌شود. همچنین با در نظر گرفتن دوام کمتر، می‌توان گفت این میزهای از نظر هزینه، قیمت بالاتری دارند.

بهترین انتخاب میان پایه چوبی و فلزی

در نهایت اگر با وجود بررسی ویژگی‌های تشریح شده برای میز کارمندی پایه فلزی و پایه چوبی، هنوز نتوانسته‌اید تصمیم نهایی خود را بگیرید؛ بهتر است به بررسی نیازها و فضای کار خود بپردازید. در واقع این موارد به شما در اخذ تصمیم نهایی کمک می‌کند. به عنوان مثال برای خرید یک میز کارمندی برای هوم آفیس، در اغلب مواردی پایه‌های چوبی با فضا و مبلمان خانگی هماهنگی بیشتری دارد. در مقابل برای خرید میز کارمندی با هدف ایجاد چندین ایستگاه کاری در یک فضای کار اشتراکی، احتمالا میزهایی با پایه فلزی، انتخابی بهینه‌تر خواهند بود.