طبقه بندی میز اداری بر اساس شکل، جنس و کاربرد آن!!

جهانی بدون میز را تصور کنید، چقدر خسته کننده است؟ وقتی می‌خواهید راحت بنشینید و کار کنید ، اما جایی برای قرار دادن وسایل خود نداشته باشید عملاً نشدنی است. یا فرض کنید مجبور باشید مثلاً هنگام کار با رایانه روی زمین بنشینید. میزها برای پاسخگویی به نیازهای مختلفی ساخته شده‌اند. با پیشرفت صنعت مبلمان اداری کم‌کم  میزهای در انواع مختلف، طرح‌ها و اندازه‌های و کاربری‌های متفاوت روانه بازار شدند و امروزه تقریباً برای هر فضایی میز مخصوص وجود دارد. از آنجایی که گروه مکعب یکی از تولیدکنندگان انواع میزهای اداری است در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد این شی‌ء باارزش در دفتر کار خود بیشتر بدانید.

طبقه بندی میزهای اداری بر اساس جنس

میزهای اداری بر اساس جنس و متریال تولیدی به گروه‌های زیر تقسیم می‌شوند.

میزهای اداری چوبی:

این نوع میز اداری از متریالی مانند چوب سخت، روکش یا چوب نرم ساخته می‌شوند. در ساخت میزهای چوبی، چوب مورد استفاده باید به دقت انتخاب شود زیرا کیفیت و مرغوبیت آن کیفیت و دوام میز را تضمین می‌کند. میزهای اداری به کار گرفته شده در بسیاری از دفاتر از چوب ساخته شده‌اند.

انواع میز های اداری

میزهای اداری فلزی:

 این‌ها میزهای اداری ساخته شده با مواد فلزی مانند فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و … هستند.

 

طبقه بندی انواع میز ها

میزهای اداری بتونی:

برای ساخت این نوع میزها از بتن یا سیلی استفاده می‌شود. میزهای اداری بتونی یا سیلی معمولاً برای همیشه در یک مکان ثابت می‌شوند .

میزهای پلاستیکی اداری:

این مدل میزهایی ساخته شده از مواد پلاستیکی هستند و اگرچه ظاهر چندان جذابی ندارند اما گزینه مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شوند

میزهای اداری شیشه‌ای:

در این نوع از میزهای اداری، اغلب فقط قسمت بالایی است که معمولاً از شیشه ساخته می‌شود و برای ساخت  پایه‌ها از چوب یا آلومینیوم استفاده می‌شود.  در کل نگهداری جابه‌جایی و تمیز کردن میزهای شیشه‌ای کار چندان ساده‌ای نیست.

 

میز های اداری مدرن

طبقه‌بندی میزها بر اساس کاربرد

میز کامپیوتر

این نوع میزها به‌طور خاص برای رایانه‌ها استفاده می‌شوند. میزهای کامپیوتر معمولاً دارای پایه و ارتفاع قابل تنظیم هستند و بیشتر توسط افرادی استفاده می‌شود که کار آن‌ها نیاز به استفاده مداوم از کامپیوتر دارد. بسته به رایانه، میزهای رایانه طرح‌های مختلفی دارند. برخی از طرح‌ها فقط یک سطح دارند که مانیتور، صفحه کلید در آن نگهداری می‌شوند. برخی میزهای رایانه وجود دارد که محفظه‌های مختلفی برای نگهداری مانیتور، کیس و صفحه کلید دارند. اما برای دفاتر مدرن که از لپ‌تاپ یا رایانه‌های رومیزی کوچک استفاده می‌شود، کل واحد می‌تواند روی میز باشد و نیازی به محفظه‌های اضافی نیست.

میز تحریر

میزهای تحریر، میزهای مینیمالیستی و روباز با کمترین فضای ذخیره سازی هستند. میز تحریر برای قرار دادن در امتداد دیوار یا وسط دفتر کار بسیار مناسب است. این نوع میزها مناسب برای استفاده از لپ تاپ و کارهای دفتری هستند و  اغلب طراحی ساده‌ای دارند و برای هر فضایی مناسب به نظر می‌رسند.

میزهای پذیرش

از این نوع میزهای اداری در قسمت پذیرایی و لابی استفاده می‌شود و می‌توان آن را از چوب یا فلز ، شیشه سفارش داد. این میزها در انواع مختلفی از شکل‌ها ، طرح‌ها و رنگ‌های جذاب ساخته می‌شوند. میزهای پذیرش اهمیت زیادی برای کسب و کارها دارند چرا  که در ایجاد اولین احساس خوب مراجعین تأثیر گذارند.

میزهای اجرایی

میز‌های اجرایی پادشاه دنیای دفاتر کار اداری است. این میزها فقط مختص مدیران عامل نیستند. آن‌ها در سبک‌های مختلفی از سنتی گرفته تا طرح‌های مدرن ساخته می‌شوند و گاهی از آن‌ها در اتاق کنفرانس نیز استفاده می‌شود. میز اجرایی می‌تواند طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و اشکال مختلف ملنند زیر را شامل شود:

  • میز مستطیل
  • میز تحریر L
  • میز U شکل
  • میزهای سایز بزرگ

میزهای کردنزا

این میزها همانطور که از نام آن‌ها پیداست، میز کارهایی به همراه کمد هستند. از این میزها به طور معمول برای اتاق‌های استفاده می‌شود، که چیدمان و تزئین آن اهمیت زیادی داشته باشد. این میزها مزایای زیادی دارند به شرطی که فضای لازم برای نگهداری آن‌ها را داشته باشید.

میزهای ایستاده

در سال‌های اخیر، مطالعات زیادی در مورد سلامتی افراد و ناسالم بودن نشستن به مدت طولانی انجام شده است. نتیجه این امر افزایش محبوبیت میزهای ایستاده در دفاتر مدرن است که کارمندان بتوانند ساعاتی از روز را به طور ایستاده به کارهای خود بپردازند. میزهای ایستاده قابلیت تنظیمات بر اساس قد افراد را دارند.

 

طبقه بندی میزهای اداری بر اساس شکل

میزهای L شکل

این میزها برای کمک به استفاده از حداکثر فضا ساخته می‌شوند. از آن‌ها می‌توان برای مکان‌های مختلفی استفاده کرد اما بیشتر در قسمت رسپشن و پذیرش کارایی دارند. در این چنین حالتی طولانی ترین قسمت به عنوان پذیرایی در مقابل بازدیدکنندگان استفاده می‌شود در صورتی که از قسمت کوتاه‌تر می‌توان برای نگهداری تجهیزات اداری مانند چاپگرها و اسکنرها استفاده کرد.

میزهای U شکل

این نوع میز مناسب افرادی است که وظایف زیادی را انجام می‌دهند یا افرادی که برای انجام عملکرد خود به فضای زیادی نیاز دارند. بالای میز فضای زیادی را برای کاربر فراهم می‌کند تا بتواند بسیاری از پرونده‌ها، رایانه‌ها یا سایر وسایل اداری را نگه دارد.

سخن پایانی:

اگر فقط از میز خانه خود برای مدیریت قبوض و سایر کارهای شخصی استفاده می‌کنید، به جایی با فضای ذخیره سازی مناسب و سطح صاف برای کاغذ بازی ، وسایل الکترونیکی و انجام امور روزمره خود نیاز دارید. در دفاتر کاری که داستان به شکل دیگری است و میزها یکی از ملزومات مهم هر شرکتی محسوب می‌شوند. خوشبختانه طیف وسیعی از اشکال، سبک‌ها و رنگ‌های میز برای انتخاب وجود دارد که با هر سلیقه و سبک چیدمانی به خوبی هماهنگ می‌شود. اگر به فکر تعویض میز اداری دفتر خود هستید و یا حتی برای دفتر خانگی خود به دنبال میز مناسبی می‌گردید، گروه مکعب با طیف وسیعی از انواع میزهای اداری می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد. برای کسب راهنمایی بیشتر می‌توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. دکوراسیون اداری مجموعه خود را به مکعب بسپارید.