هر پدر و مادری دوست دارد بهترین زندگی را برای فرزندان خود فراهم کند. بنابراین معمولا به دفعات زیاد برای فرزندان خود لباس بچگانه می‌خرند. همین موضوع هم باعث شده تا بازار پوشاک بچگانه سود زیادی داشته باشد. با این حال در این حوزه سطح رقابت نیز بیشتر بوده و برای موفقیت نیاز به توجه همه‌جانه به موارد مختلف است. از جمله اینکه طراحی داخلی فروشگاه لباس بچگانه معمولا برای جذب مشتریان بسیار مهم و موثر است. بنابراین ایجاد یک سبک خاص و جذاب در طراحی فروشگاه پوشاک کودکان بسیار مهم است. یک طراحی داخلی خوب می‌تواند کودکان و والدین را به راحتی تحت‌تاثیر قرار دهد. اگر نمی‌دانید برای بهبود طراحی داخلی فروشگاه لباس بچگانه خود از کجا شروع کنید؛ در این نوشته مراحل انجام این کارف نکات مهم آن و سبک‌های جذاب قابل استفاده را به‌طور مختصر شرح داده‌ایم.

مراحل طراحی فروشگاه لباس بچگانه

در اولین بخش از نوشته چهار مرحله برای تزیین فروشگاه لباس کودکان را مطرح کرده‌ایم. توجه کنید که این کار ممکن است کار خسته‌کننده‌ای به‌نظر برسد؛ اما معمولا ساده‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید.

توجه کنید که مهم‌ترین جنبه طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس کودکان، شناسایی عناصر اساسی آن است که چشمان کودکان و والدینِ آنها را به یک اندازه مجذوب می‌کند. بنابراین باید به رنگ‌ها، بافت‌ها و گوشه‌های بازی فکر کنید.

علاوه بر این مهم‌ترین جنبه دکوراسیون شما این است که مطمئن شوید بچه‌ها احساس می‌کنند در خانه هستند. آنها باید به اندازه کافی احساس راحتی کنند؛ تا بتوانند فروشگاه شما را بررسی کرده و به دنبال لباس‌های مورد نظر خود باشند.

مراحل طراحی فروشگاه لباس بچگانه

  • از رنگ‌های مناسب استفاده کنید

رنگ‌ها یکی از مهم‌ترین عناصر در جلب توجه کودکان هستند. با در نظر گرفتن این موضوع، باید از رنگ‌های متنوعی در دکوراسیون خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید رنگ‌های روشن یا بسیاری از رنگ‌های پاستلی را امتحان کنید. اگر به سراغ پالت پاستلی بروید؛ ترکیب و تطبیق آنها می‌تواند فضایی دنج ایجاد کند. توجه کنید که شما به سه یا چهار رنگی اصلی نیاز دارید. مثلا از صورتی، سبز و آبی پاستلی استفاده کنید. هنگامی که پالت رنگ خود را انتخاب کردید؛ سعی کنید از رنگ‌های خنثی برای دیوارهای پشتی آنها استفاده نماید. رنگ‌های سفید، گچی یا بژ گزینه‌های خوبی در این زمینه هستند.

در صورت تمایل می‌توانید نقوش یا طرح‌های سرگرم‌کننده را نیز روی دیوار بکشید. سعی کنید از مجموعه‌ای از رنگ‌های زیبا، کاغذ دیواری با طرح‌های مناسب برای کودکان یا حتی یک عکس‌برگردان وینیل استفاده کنید. نکته نهایی اینکه در این زمینه ایده‌ای را انتخاب کنید؛ که مناسب فروشگاه شما و سبک محصولات آن باشد.

  • بافت‌های سرگرم‌کننده اضافه کنید

یکی دیگر از عناصر اساسی طراحی فروشگاه لباس بچگانه بافت‌های نرم و سرگرم‌کننده است. برای این کار از پارچه‌هایی مانند کتان یا پنبه استفاده کنید. همچنین می‌توانید از پرده‌ها برای تقسیم بخش‌های خاصی از فروشگاه خود استفاده نمایید. یا الگوهای زیبا را در اتاق‌های رختکن امتحان کنید. استفاده از پارتیشن اداری در رنگ‌های مناسب برای ایجاد تفکیک گزینه خوبی است. همچنین با نرم و مجلل نگه داشتن عناصر فضا، مشتریان کوچک شما با فشار دادن درها یا لمس اشیاء مختلف به خودشان آسیب نخواهند رساند.

نکته دیگر در این زمینه اینکه اگر لباس‌های فروشگاه شما تم خاصی دارد؛ بهتر است به دنبال بهترین قطعات دکوراسیون برای تکمیل محصولات خود باشید. مثلا می‌توانید از عروسک‌های زیبا در قفسه‌های فروشگاه خود استفاده کنید. سعی کنید از اشیایی استفاده کنید که کودکان بتوانند با آنها همذات‌پنداری کنند. به آنها اجازه دهید وسایل را مرور و لمس کنند. اما مطمئن شوید که از وسایل شکننده استفاده نمی‌کنید؛ زیرا کودکان کنجکاو هستند و می‌خواهند همه چیز را در دست بگیرند.

  • گوشه‌ای از فروشگاه را با اسباب‌بازی پر کنید

ایجاد گوشه اسباب‌بازی یکی دیگر از ایده‌های عالی است. بچه‌ها هرجا که هستند؛ توجه‌شان به این گوشه جلب شده و دوست دارند برای بازی وقت بگذارند. بنابراین یک گوشه اسباب‌بازی کوچک برای آنها ایجاد کنید.

علاوه بر این با استفاده از عناصری که دوست دارند؛ به آنها کمک کنید تا احساس حضور در فضای خانه را داشته باشند. به عنوان مثال کتاب، اسباب‌بازی، عروسک، مداد رنگی و غیره از جمله این عناصر است. همچنین می‌توانید با یک میز کوچک و صندلی‌های رنگارنگ فضایی زیبا بچینید. فراموش نکنید که برای یافتن مبلمان کودکانه نیز می‌توانید در جستجوی میز و صندلی اداری اما با رنگ‌آمیزی و طرح‌های متفاوت باشید. در نهایت با ایجاد یک گوشه بازی، بچه‌ها می‌توانند کمی سرگرم شده و مشتاقانه منتظر بازگشت مجدد به فروشگاه شما باشند.

  • دسترسی مناسب

در نهایت محصولات پوشاک خود را در سطوح مختلف و روی استندهای کوچک قرار دهید. توجه کنید از آنجایی که با لباس‌های کودکان سروکار دارید؛ این محصولات بسیار کوچک‌تر از اندازه‌های بزرگسالان هستند.

همچنین به کمک رنگ‌بندیِ محصولات خود، قفسه‌های کوچک سفید یا پاستلی را بچینید. همچنین می‌توانید با چوب‌لباسی فضا را تزئین کنید؛ یا از چوب‌لباسی‌های رنگارنگ برای ایجاد جلوه‌ای شاداب استفاده نمایید. همان‌طور که می‌توانید تصور کنید؛ ترکیب موفقیت‌آمیز همه این عناصر برای کمک به جلب نظر کودکان و افزایش فروش فروشگاه شما ضروری است.

چند سبک دکوراسیون فروشگاه لباس بچگانه

در بخش قبلی درباره جزئیات مرتبط با طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس بچگانه صحبت کردیم. آنها مواردی بودند که فارغ از انتخاب هر سبکی، رعایت‌شان می‌توانست به بهبود فضای فروشگاه شما کمک کند. اما برای داشتن یک طراحی خوب باید به سبک‌های خاصی نیز وفادار باشید. این سبک‌ها کمک می‌کند تا فروشگاه شما در ذهن کودکان و فرزندان آنها بیشتر باقی مانده و فراموش نشوند. دقت کنید که کودکان دارای حافظه تصویری قدرتمندی هستند و بیش از هرچیز با چشم‌های خود با محیط اطراف ارتباط برقرار می‌کنند. از سویی آنها از جزئی‌نگریِ کمتری در مقایسه با بزرگسالان برخودارند. بنابراین در طراحی همه سبک‌های فروشگاه لباس بچگانه استفاده از تضاد رنگ بسیار قوی مهم است. این ویژگی می‎‌تواند تحریک‌کننده قوی کودکان باشد. با این مقدمه در ادامه می‌خواهیم چند ایده جذاب برای طراحی فروشگاه لباس بچگانه را به شما معرفی کنیم.

  • فروشگاه لباس بچگانه به سبک کارتونی

طبیعتا استفاده از سبک‌های کارتونی انتخاب خوبی برای طراحی فروشگاه پوشاک کودکان است. در عمل نیز بسیاری از کودکان علاقه زیادی به مغازه‌هایی با طرح‌های کارتونی دارند. در واقع این سبک‌های کارتونی یادآور شخصیت‌های کارتونی مشهوری هستند که پیش از این نزد کودکان محبوب بوده و می‌توانند فروشگاه شما را نیز با این واسطه نزد آنها محبوب کنند. البته در نظر داشته باشید که سبک‌های کارتونی اغلب برای کودکان زیر هشت سال بسیار جذاب هستند. چراکه تجربه ثابت کرده در سنین بالاتر، کودکان دیگر جذب برند لباس و سایر عناصر موجود در فضای فروشگاه می‌شوند.

  • فروشگاه لباس بچگانه به سبک اروپایی

شرایط اجتماعی و اقتصادی امروز جامعه به شکلی است که شما باید با دقت بیشتری تصمیم بگیرید که می‌خواهید محصولات خود را به کدام دهک اقتصادی جامعه بفروشید. به‌طور کلی فروش به دو یا سه دهک بالای اقتصادی همیشه گزینه خوبی است. والدین حاضر در این دهک‌ها معمولا آمادگی اقتصادی و روانی بهتری برای هزینه کردن در قبال دریافت سرویس و خدمات لوکس‌تر را دارند.

به همین دلیل نیز تمایل دارند تا به‌جای بورس‌های لباس و بازارهای سنتی‌تر به سمت مراکز خرید اختصاصی کودکان و بوتیک‌های به سبک اروپایی بروند. اگر بازار هدف شما نیز همین مشتریان هستند؛ بهتر است تا جای ممکن فضای فروشگاه خود را به شیوه‌ای لوکس و مجلل تزئین کنید. استفاده از تزئینات پر زرق و برق‌تر یکی از این کارهاست. به‌طور کلی در این فروشگاه‌ها باید تا حدودی علاقه کودکان را در نظر نگیرید. به‌جای آن می‌توانید فضاهای اختصاصی کوچک‌تری را به سلیقه و نیاز آنها اختصاص دهید.

  • فروشگاه لباس بچگانه به سبک مدرن

سبک مدرن همان‌طور که در طراحی یک میز اداری مدرن کاربرد دارد؛ در طراحی فروشگاه لباس بچگانه نیز به کار می‌رود. در واقع در اینجا نیز سبک مدرن واجد همان ویژگی‌های همیشگی است. استفاده از مینیمالیسم به میزان کافی، طراحی فضاهای شیک، روشن و به کار بردن رنگ‌های خنثی از مواردی است که در این سبک بسیار مورد توجه است. با این حال شما باید فروشگاه پوشاک کودکان خود را با بهره بردن از تم‌های رنگی محدودتر، مطابق با سلیقه کودکان نیز تزئین کنید. نوع چینش پوشاک در سبک مدرن نیز با سبک‌های سنتی متفاوت است. در این سبک بهتر است لباس‌های کودکان مانند فروشگاه‌های بزرگسالان بر روی رگال و در دسترس مشتری چیده شود؛ تا مشتریان بتوانند شخصا به بررسی محصولات بپردازند. در این شرایط انتخاب محصولاتِ مهم‌تر، برای چیدن در فضای مشتری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

  • فروشگاه لباس بچگانه به سبک خلاقانه

علاوه بر کیفیت، داشتن سبک دکوراسیون شخصی در فروشگاه لباس کودکان نیز از عوامل مهم موفقیت یک طراحی داخلی در این زمینه است. برای هرچه شخصی‌تر کردن دکوراسیون نیز می‌توانیم به تخیل خود اجازه فرمان‌روایی بدهیم. فراموش نکنید که ایجاد یک سبک منحصربه‌فرد در طراحی فروشگاه لباس بچگانه کمک می‌کند تا مردم به‌طور ناخواسته جذب فروشگاه شما شوند. مثلا هنگام طراحی خلاقانه، می‌توانید سبک و ویژگی لباس کودکان خود را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال ست کردن چند لباس با یک‌دیگر و همچنین استفاده از مواردی مثل اکسسوری‌ها، اسباب‌بازی‌های کوچک و… در هرچه بهتر نشان دادن محصولات کمک می‌کند.