انتخاب موکت مناسب برای هتل باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد، در غیر این صورت خیلی زود کیفیت خود را از دست می‌دهد و امکان استفاده از آن را دوباره ندارید. اما این ویژگی‌ها چه هستند و به چه اصولی در خرید موکت مناسب برای ویلا باید توجه کنیم؟

با پیشرفت فناوری این‌روز‌ها تولیدکننده‌ها توانسته‌اند انواع مختلفی از الیاف‌ها را در رنگ‌بندی‌هایم متنوع تولید کنند. این مسأله باعث می‌شود تا دست بافندگان و تولیدکنندگان موکت نیز در ساخت این محصولات باز باشد و تنوع گسترده‌ای از این محصولات را تولید و برای فروش به بازار بفرستند.

موکت مناسب برای هتل‌ ها در فضا‌های داخلی استفاده می‌شود. این محصول باید در برابر رفت‌وآمد‌های زیاد مقاومت بالایی داشته باشد و با رنگ‌ بندی ثابت و طرح ماندگار جلوه‌ای زیبا و دائمی به محیط هتل ببخشد.

بهترین موکت برای هتل چیست؟

موکت هتلی چیست؟

انتخاب موکت مناسب برای هتل نوعی از کفپوش است که فقط مخصوص استفاده در محیط هتل تولید می‌شود. این محصول تنوع گسترده‌ای دارد و برای استفاده در بخش‌های مختلف هتل از جمله لابی، اتاق‌ها، راهرو‌ها، آمفی تئاتر، رستوران و … مناسب است. این محصولات به‌دلیل تولید در انواع رنگ‌بندی‌ها و بافت‌های مختلف به راحتی با سایر عناصر موجود در هتل هماهنگ می‌شوند و هارمونی زیبایی را به‌وجود می‌آورند.

شما باید انواع موکت هتلی موردنیاز برای مجموعه خود را متناسب با طرح نمای داخلی ساختمان و اشیاء استفاده‌شده در آن تهیه کنید. به رنگ‌بندی‌های به کاررفته در محیط از جمله رنگ دیوار، پرده و … نیز توجه داشته باشید.

موکت‌های هتلی نسبت به مدل‌های معمولی ویژگی‌های برجسته‌تری نیز دارند. این محصولات معمولاً به‌صورت عایق صدا تولید می‌شوند تا سروصدا را به حداقل برسانند و مانع ایجاد مزاحمت برای مهمانان شوند. شما می‌توانید از این محصولات در طراحی دکوراسیون اداری نیز استفاده کنید تا آرامش کافی برای انجام کار‌های روزمره را برای کارمندان به ارمغان بیاورید.

موکت‌های هتلی معمولی ویژگی عایق حرارتی نیز دارند و مانع از هدررفت انرژی می‌شوند. ویژگی‌های برجسته این محصولات باعث‌شده است که حتی کارفرمایان به‌جای تهیه کفپوش‌های ساده در تکمیل مبلمان اداری و طراحی نمای دفتر کاری از موکت‌های هتلی نیز استفاده کنند.

بررسی ویژگی های موکت هتل

در انتخاب موکت مناسب برای هتل باید به ویژگی‌های مختلف آن توجه داشته باشید که عبارتند از:

  • این محصولات مقاومت بالایی در برابر شستشو دارند و با شستشوی مداوم دچار آسیب نمی‌شوند. همچنین شستشوی این محصولات راحت است و بدون هیچ دردسری انجام می‌شود.
  • موکت‌های هتلی تغییر رنگ نمی‌دهند و با رنگ ثابت تولید می‌شوند.
  • در تولید این محصولات از الیاف پلی‌آمید استفاده می‌شود.
  • مقاومت بالا در برابر ضربه و تردد‌های زیاد از جمله ویژگی‌های بارز این موکت‌هاست. در هتل‌ها روزانه افراد زیادی رفت‌وآمد دارند و اگر کفپوش‌های آنجا مقاومت کمی داشته باشند، بر اثر تردد زیاد دائماً آسیب می‌بینند و روی دست مدیریت خسارت می‌گذارند. شما می‌توانید برای بخش‌های راه‌پله و بخش ورودی هتل خود از موکت‌هایی با الیاف متراکم یا پرزدار استفاده کنید تا مطمئن شوید که آسیبی نمی‌بینند.
  • موکت‌های هتلی ضخامت بالایی دارند. به‌دلیل ضخامت بالای این موکت‌ها عوامل آسیب‌زای مختلف نمی‌توانند روی ساختار آنها تأثیر منفی بگذارند. مثلا فکر کنید که مهمانان چمدان‌های خود را روی موکت می‌کشند؛ اگر این محصول ضخامت کافی نداشته باشد، بعد از چند بار کشیده‌شدن چمدان آسیب می‌بیند.

بررسی نکته های مهم در انتخاب موکت مناسب برای هتل

رنگ موکت‌های هتلی را نباید خیلی تیره یا خیلی روشن انتخاب کنید. طرح‌های تیره باعث دلگیرشدن فضا می‌شوند و طرح‌های روشن خیلی زود لکه می‌گیرند. شما باید از رنگ‌های مناسبی استفاده کنید که نه‌تنها فضا را پرنشاط نشان می‌دهند، بلکه لکه‌ها را پنهان کرده و خیلی نشان نمی‌دهند.

شما باید طرح موکت‌ها را کاملاً متناسب با سبک طراحی هتل انتخاب کنید. مثلاً برای هتل‌های کلاسیک استفاده از کفپوش‌هایی با طرح کلاسیک و سنتی را پیشنهاد می‌دهیم و برای دکوراسیون‌های مدرن پیشنهاد ما به استفاده از طرح‌های مدرن یا مینیمال است. رنگ‌های مشکی و زرشکی می‌توانند دکوراسیون کلاسیک را جذابتر از همیشه نشان دهند.

توصیه می‌کنیم که به هیچ عنوان موکت‌هایی با طرح‌های برجسته برای هتل نخرید. این کفپوش‌ها تمیزکاری سختی دارند و بعد از مدتی کارکنان را درگیر مشکلات زیادی می‌کنند.

بررسی ویژگی های موکت هتل

بهترین موکت برای هتل چیست؟

خوشبختانه با روی کارآمدن موکت‌های تایل این کفپوش‌ها توانسته‌اند جایگزینی مناسب برای موکت‌های هتلی قدیمی شوند. این کفپوش‌ها به‌صورت مربعی تولید شده است و به‌صورت جداگانه روی سطح زمین قرار می‌گیرد. خوشبختانه این محصولات دارای طرح‌ها و رنگ‌بندی‌های مختلفی هستند، به‌همین دلیل شما می‌توانید طرحی کاملاً متناسب با نیاز خود و طرح دکوراسیون هتل بخرید.

تمیزکاری موکت‌های تایل راحت است. به‌محض اینکه متوجه شدید لکه‌ای روی یکی از قسمت‌های موکت به‌وجودآمده، لازم نیست که تمام بخش‌ها را جمع‌آوری کنید، بلکه با برداشتن همان تکه و شستشوی موکت می‌توانید مشکل را از بین ببرید.

شما به راحتی می‌توانید موکت‌های تایل را نیز تغییر داده یا تعویض کنید؛ بنابراین اگر قسمتی از آنها آسیب دیده بود، لازم نیست که تمام بخش‌ها را دور بیندازید، بلکه به راحتی می‌توانید با تعویض بخش آسیب‌دیده با قطعه‌ای سالم مشکل را از بین ببرید. این موکت‌ها عایق صوتی و حرارتی بسیار خوبی نیز هستند و مانع از هدررفت انرژی و انتشار صدا در فضای بیرونی می‌شوند که همین موضوع روی محبوبیت بیشتر آنها تأثیر می‌گذارد.

راهنمای خرید موکت هتلی

پیشنهاد می‌دهیم که ابتدا موکتی کوچک را برای هتل خود تهیه کرده و مدتی از آن استفاده کنید، سپس چنانچه از کیفیت و کارایی آن راضی بودید، متراژ بیشتری از آن را بخرید. خریدار متراژ زیاد محصول در همان ابتدا باعث می‌شود در صورت نارضایتی مجبور به استفاده شوید. در خرید موکت هتل به‌سراغ مراکز تولیدکننده یا فروش با کمترین سود واسطه بروید. قاعدتاً به‌دلیل خرید حجم بالای این محصول در صورت نیاز به پرداخت سود واسطه باید هزینه‌های بیشتری پرداخت کنید.

موکت هتلی، انتخابی مناسب برای هتل ها

انتخاب موکت مناسب برای هتل با ویژگی‌های ممتاز خود کاملاً مختص همین فضا ساخته شده است. این کفپوش می‌تواند نیاز شما را به هر محصول مشابه‌ای برطرف کند، به‌شرط اینکه با توجه به‌برخی نکته‌ها آن را خریداری کنید. اگر نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتری دارید، با کارشناس‌های فروش موکت صحبت کنید تا در این زمینه به شما راهنمایی کنند.