هرچقدر هم که از اعتراف به آن متنفر باشیم، ما زمان زیادی از عمر خود را در محل کارمان می‌گذرانیم. بسیاری از ما در طول روز با محیط اداری نامناسب و مبلمان ناراحت فضای اداری‌مان سروکله می‌زنیم و گاهی حتی بیشتر از کار کردن این اثاثیه هستند که ما را خسته می‌کنند. مبلمان اداری بیش از آنچه تصور می‌شود در راه اندازی یک کسب و کار نقش دارد. کارمندان شما برای کار کردن به مدت طولانی و بهره‌وری بیشتر به مبلمان راحت و ارگونومیک نیاز دارند و انتخاب اقلام مناسب می‌تواند در میزان رضایتمندی و سلامتی آن‌ها تأثیر زیادی داشته باشد. از آنجایی که انتخاب مبلمان اداری مناسب در ایجاد اولین تجربه در میان مشتریان و کارکنان آینده نقش زیادی دارید به نوعی می‌تواند قسمت مهم و دلهره‌آور راه‌اندازی یک دفتر جدید نیز به حساب بیاید.

 پیش از شروع فرایند انتخاب و خرید مبلمان اداری باید برای سؤالات زیر جواب واضحی داشته باشید. به طور مثال:

  • آیا برای هر کارمند یا گروهی از کارکنان دفاتر جداگانه‌ای وجود دارد یا فضای اداری شما بر مبنای طرح باز طراحی شده است؟
  • در هر بخش به چند میز و صندلی نیاز دارید؟
  • آیا به صندلی‌های اتاق انتظار، میز کنفرانس، میزها و صندلی‌های اتاق استراحت نیز احتیاج دارید؟
  • برای روشنایی و گزینه‌های ذخیره‌سازی چه برنامه‌ای دارید؟

نوع مبلمانی که برای دفتر کار خود انتخاب می‌کنید باید جدا از زیبایی برای شما کارایی هم داشته باشد و بیشترین راحتی ممکن را برای شما و کارمندانتان فراهم کند. در ادامه با مجله مکعب همراه باشید، این راهنما به شما کمک می‌کند که ببینید برای خرید مبلمان اداری باید از کجا شروع کنید و پیش از تصمیم گیری برای خرید چه مواردی را باید در نظر داشته باشید.

نکات مهم پیش از خرید مبلمان اداری

فراموش نکنید که خرید مبلمان اداری می‌تواند سرمایه گذاری قابل توجهی برای تجارت شما باشد. از این رو بهتر است پیش از تصمیم گیری برای خرید برخی الزامات خود در زمان حال و آینده را در نظر بگیرید تا دچار هزینه‌های اضافی برای تعویض و… نشوید. سؤالات زیر حاصل سال‌ها تجربه گروه دکوراسیون اداری مکعب در طراحی و تولد مبلمان اداری است می‌تواند شما را در مسیر درست برنامه ریزی برای خرید مبلمان اداری راهنمایی کند.

نیازهای اساسی شما چیست؟

رعایت اصول اولیه به شما کمک می‌کند تا دامنه فرایند برنامه ریزی خرید مبلمان اداری خود را محدود کنید. اول مشخص کنید چند کارمند برای شرکت شما کار می‌کنند؟ هر کارمندی برای انجام کارهای خود به چه اثاثیه‌ای نیاز دارد؟ و محل کار شما به چه نوع فضاهایی نیاز دارد؟ به عنوان مثال، آیا کسب و کار شما به اتاق ملاقات نیاز دارد؟ ایستگاه‌های کاری فردی در شرکت شما جایی دارد؟ مکانی مجزا برای استراحت و غذا خوردن در زمان استراحت در نظر گرفته‌اید؟

علاوه بر این شما ممکن است به وسایلی مانند میز و صندلی کنفرانس برای فضای جلسات خود و میز کانتر نیز نیاز داشته باشید. بهتر است برای راحتی کارکنان خود ایستگاه‌های کار مدولار یا میزهای ایستاده را هم در نظر بگیرید تا کارمندانتان بر حسب نیاز خود بتوانند با آسودگی بیشتری به انجام امور محوله خود بپردازند.

چه نوع مبلمانی برای فضای اداری شما مناسب‌تر است

هنگام جستجوی مبلمان اداری جدید، مطمئن شوید که انتخاب‌های شما با ساختار فضای ساختمان شما سازگاراست. به عنوان مثال، اگر فضای محدودی دارید، ممکن است به لوازمی نیاز داشته باشید که مناسب اندازه و چیدمان اتاق و فضای شما باشند و به اصطلاح در اتاق جا شوند. چه به جای جدیدی نقل مکان کرده باشید و چه قصد خرید برای دفتر قدیمی خود داشته باشید نقاط دسترسی برای جابجایی مبلمان را در نظر بگیرید. در این مرحله حتماً با یک مشاور طراحی دکوراسیون اداری مشورت کنید و نحوه چیدمان مبلمان مورد انتخاب خود را در فضای اختصاصی‌تان را به صورت دقیق بررسی کنید.

چه نوع مبلمانی متناسب با نیاز شماست؟

دقت داشته باشید که چه نوع مبلمانی برای نوع تجارت شما مناسب است. به طور مثال اگر محیط شما صنعتی است اطمینان حاصل کنید که مبلمان شما به اندازه کافی استحکام دارد تا در برابر سایش و استهلاک صنعتی مقاومت کند.  اگر شرکت شما با مواد شیمیایی یا مواد با حرارت بالا کار می‌کند، به سطوح کاری نیاز دارید که دچار خوردگی یا ذوب نشوند. اگر به میز کار صنعتی نیاز دارید، مطمئن شوید که آن‌ها می‌توانند وزن اقلام و ابزارهایی را که روی آن قرار می‌گیرند را تحمل کنند.

نیازهای بایگانی و فضای ذخیره سازی شما چقدر است؟

اگرچه اغلب در ابتدای پروسه خرید مبلمان اداری به این لوازم توجه زیادی نمی‌شود، اما ذخیره اسناد، مدارک و سایر موارد فضای قابل توجهی را در هر دفتری اشغال می‌کند. بدون راه‌حل‌های ذخیره سازی کافی، بازیابی فایل‌ها یا منابع به یک فرایند خسته کننده و ناکارآمد تبدیل می‌شود. سازماندهی به همه کمک می‌کند تا کارهای خود را به طور مؤثرتری انجام دهند. یک سیستم ذخیره سازی مناسب و کافی در حالی که باعث سهولت دسترسی به فایل‌ها می‌شود به صرفه جویی در فضا نیز به شما کمک می‌کند.

سبک طراحی فضای داخلی محیط شما چیست؟

دقت کنید برای تمامی فضاهای اداری نسخه واحدی وجود ندارد. یک نوع مبلمان اداری ولو شیک و مدرن و جذاب در هر دفتری کارایی ندارد و با هر سبکی منطبق نیست. امروزی شرکت‌های تولید کننده مبلمان اداری انعطاف پذیری زیادی را در بخش طراحی و عملکرد محصولات تولیدی خود ارائه می‌دهند و به آسانی می‌توانید بر اساس سبک خود ملزومات دفترتان را سفارشی سازی کنید. انتخاب مبلمانی با ظاهر و جلوه‌ای یکپارچه برای حفظ حس انسجام سبک در تمامی نقاط دفتر شما ضروری است.

 

نکات مهم انتخاب مبلمان اداری

خرید مبلمان اداری می‌تواند یک فرآیند پیچیده و سخت باشد، به ویژه اگر مجبور باشید تعداد زیادی از موارد خاص و نظرات متفاوت در مورد سبک خود را در نظر بگیرید.  مواردی مانند راحتی، ارگونومی و ارزش بلند مدت بسیار مهم‌تر از سایر فاکتورها است. رعایت نکات زیر می‌تواند تا حدود زیادی کار شما برای انتخاب گزینه مناسب راحت‌تر کند.

زیبایی را فدای کاربرد نکنید

اگر یک میز اداری را به این دلیل انتخاب می‌کنید که فکر می‌کنید فانتزی و زیبا به نظر می‌رسد، به سرعت خواهید فهمید که اشتباه بزرگی کرده‌اید. بسیاری از مردم این اشتباه را مرتکب می‌شوند و بعد از خرید پشیمان می‌شوند. دقت داشته باشید که آنچه برای محیط اداری‌تان انتخاب می‌کنید باید در قدم اول کاربردی باشد و اصول اولیه مورد نیاز شما را برآورده کند. به عنوان مثال، اگر کارمندان شما نیاز به فضای ذخیره سازی نیاز دارند، انتخاب یک میز بدون کشو اصلاً ایده خوبی نیست.

بودجه خود را در نظر بگیرید

اگرچه که قیمت همه چیز نیست، اما اغلب فاکتور بسیار مهمی است. لذا قبل از خرید مبلمان، باید هزینه و بودجه آن را در نظر بگیرید مشخص کنید چه مقدار بودجه باید برای صندلی‌ها اختصاص دهید؟ برای میزها همین‌طور؟ بررسی کنید که کجا باید زیبایی شناسی را فدای عملکرد کنید؟ تعیین نحوه تخصیص بودجه از قبل به شما کمک می‌کند انتخاب‌های خود را بدون آسیب رساندن به کیفیت محدود کنید. اگر بودجه شما محدود است، لوازم کمتری بخرید اما کیفیت را فدای کمیت نکنید. دقت کنید که خرید مبلمان بی‌کیفیت مقرون به صرفه نیست و به زودی زود شما را مجبور به صرف هزینه‌ای برای تعویض یا تعمیر می‌کند.

نیازهای ارگونومیک کارمندان را در نظر بگیرید

توجه کنید کارکنان بیشتر ساعات روز را در پشت میزهای خود می‌نشینند و کار می‌کنند، بنابراین تهیه صندلی اداری و میز راحت برای آن‌ها ضروری است. مهم‌تر از همه، صندلی‌ها و میزهای ارگونومیک بسیار مهم هستند زیرا کار آن‌ها را آسان‌تر و از سلامت آنان پشتیبانی می‌کنند.

اهمیت ملاحظات زیبایی شناسی و هویت برند را در نظر بگیرید

شکی در این نیست که خرید مبلمان که به زیبایی دفتر شما کمک می‌کند کاملاً منطقی است. طراحی خوب محیط اداری باعث افزایش فضا، کاهش استرس و افزایش بهره‌وری کارمندان می‌شود. دقت کنید که یک مبلمان را فقط به این دلیل که رنگ یا طرح آن را دوست دارید انتخاب نکنید. شما باید مبلمان اداری را انتخاب کنید که مکمل نام تجاری و یا شخصیت برند شما باشد. مبلمان اداری شما باید هویت و فرهنگ شرکت شما را نشان دهد.

 

کلام پایانی:

هرگونه خرید مبلمان اداری بخشی مهم در فرایند طراحی فضای اداری شما است. مشاغل مختلف دغدغه‌ها و اهداف متفاوتی با یکدیگر دارند که می‌تواند بر انتخاب‌های آنان تأثیرگذار باشید. خرید مبلمان جدید برای دفتر کار تصمیمی نیست که بخواهید به آن بی‌توجه باشید. انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید تأثیر زیادی بر محیط دفتر، راحتی کارکنان و بهره‌وری کلی تجارت شما خواهد داشت. تیم تخصصی گروه طراحی دکوراسیون اداری مکعب اینجا است تا در فرایند خرید مبلمان برای محل کارتان به شما کمک کند.