محصولی با این شناسه یافت نشد!

میزها، صندلی‌ها و به طور کلی مبلمان اداری این روزها به ابزاری تبدیل شده‌اند که نقش پررنگی در نظم‌دهی به فضاهای اداری دارند. در حال حاضر مدل‌های مختلفی از این محصولات در بازار وجود دارد که هر کدام کاربرد مشخصی دارند. به عنوان مثال در دسته میزهای اداری، چند مدل میز مختلف به نام‌های میز کارمندی، میز کارشناسی و میز مدیریتی جای می‌گیرد.

این میزها بهتر است هر کدام برای کاربردی که از پیش تعیین شده است استفاده شوند. بنابراین لازم است که هنگام خرید میز اداری، محصولات متنوع بازار را بشناسید و تفاوت بین آنها را بدانید. با یک انتخاب صحیح می‌توانید هم روی دکوراسیون فضای محل کار خود تاثیر مثبت داشته باشید و هم بهره‌وری را افزایش دهید. در ادامه این مقاله قصد داریم تا عمده شباهت‌ها و تفاوت‌هایی که بین میز کارمندی، کارشناسی و مدیریتی وجود دارد را تشریح کنیم.

مقایسه انواع مبلمان اداری با یکدیگر

مبلمان اداری به وسایلی گفته می‌شود که استفاده از آنها می‌تواند به صورت همزمان روی بهبود چیدمان محیط کار و افزایش بهره‌وی کارکنان تاثیر مثبتی داشته باشید. میزها و صندلی‌های اداری جزء مهم‌ترین زیر مجموعه‌های مبلمان اداری بوده و در مقایسه با سایر محصولات مانند کمد اداری، بیشترین کارایی را در این فضاها دارند. البته مبلمان اداری فقط برای ادارت و شرکت‌ها کاربرد ندارند؛ بلکه برای چیدمان و راحتی بیشتر کاربران در فضاهای عمومی دیگر مانند سینماها، رستوران‌ها، مطب پزشکان، دفتر وکلا و… نیز از آنها استفاده می‌شود.

همانطور که اشاره شد؛ میزها و صندلی‌ها دو زیر مجموعه بسیار پرکاربرد از مبلمان اداری هستند که خودشان به چند محصول فرعی تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال میز مدیریتی، میز کنفرانس، میز کارشناسی، میز کارگروهی، میز کارمندی، میز پذیرش و… جزء محصولات پرکاربرد و پر فروشی هستند که دسته میزهای اداری قرار می‌گیرند. از آن طرف صندلی مدیریتی، صندلی اتاق کنفرانس، صندلی سالن انتظار و صندلی سالن همایش نیز در دسته صندلی‌ اداری جای می‌گیرند.

هر کدام از این محصولات کاربرد خاصی دارند و برای استفاده در یک شرایط ویژه طراحی و تولید شده‌اند. بنابراین شما به عنوان خریداری که قصد تهیه مبلمان اداری را دارد باید در زمان مراجعه به بورس این کالا بر اساس نیازهای شرکت و دفتر کارتان محصول را انتخاب کنید. ضمن اینکه باید تفاوت‌ها و شباهت‌هایی که بین محصولات به ظاهر مشابه وجود دارد را بشناسید. در بخش‌های بعدی این مقاله با ارائه توضیحات بیشتر در مورد تفاوت‌ها و شباهت‌های موجود بین میز کارمندی، کارشناسی و مدیریتی به شما کمک می‌کنیم تا هنگام خرید بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

اصلی‌ترین تفاوت بین میز مدیریتی با میز کارمندی و میز کارشناسی در چیست؟

مدیر در هر سازمان و شرکتی اصلی‌ترین نقش را بازی می‌کند. به همین خاطر خرید میز مناسب برای تجهیز اتاق مدیریت از اهمیت زیادی برخوردار است. میز مدیریت نماد شرکت شماست. با این حساب ویژگی‌های ظاهری و فنی آن می‌تواند به شرکت شما شخصیت ببخشد. البته برخی از ویژگی‌های میز مدیریتی با ویژگی میزهای اداری دیگر مانند میز کارشناسی و کارمندی یکسان است.

میزهای مدیریتی از نظر ابعادی کمی بزرگ‌تر از سایر میزهای اداری به خصوص میز کارمندی و کارشناسی هستند. یک میز مدیریتی استاندارد باید ۹۰ سانتی‌متر عمق و ۲۰۰ سانتی‌متر طول داشته باشد. با این وجود امکان سفارشی‌سازی این محصول وجود دارد. رعایت ظرافت و دقت در طراحی یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که در زمان تولید این محصول نسبت به زمانی که قصد طراحی میزهای اداری مشابه را دارید باید بیشتر به آنها پایبند باشید.

در ساخت این محصولات باید وجود امکانات بیشتر در نظر گرفته شود. به عنوان مثال تعداد کشوهای موجود در اکثر میزهای اداری مدیریتی بیشتر از میزهای کارشناسی و کارمندی است. یا اینکه معمولا در طراحی و تولید این میزها به وجود باکس الکتریکی توجه می‌شود. با وجود این باکس مدیر دیگر نیازی ندارد که برای اتصال وسایل الکتریکی خود به برق جهت شارژ شدن، از پریز برق روی دیوار استفاده کند.

بلکه می‌تواند خیلی راحت و از طریق باکس الکترونیکی، تلفن همراه، لپ تاپ یا هر وسیله برقی دیگری که برای کار خود به آنها نیاز دارد را شارژ کند. ضمن اینکه معمولا در طراحی میزهای مدیریتی قسمتی از بدنه برای تعبیه یک گاو صندوق کوچک در نظر گرفته می‌شود. همچنین امکان نصب داکت عبور سیم در میزهای مدیریت وجود دارد. با استفاده از این داکت‌ها، فضای روی میز نظم بیشتری پیدا می‌کند. این امکانات تنها چند نمونه از آپشن‌هایی هستند که در دیگر میزهای اداری وجود ندارند.

اصلی‌ترین شباهت بین میز مدیریتی با میز کارمندی و میز کارشناسی در چیست؟

با وجود این همه تفاوت، این میزهای اداری دارای شباهت‌هایی با یکدیگر هستند. در این بخش شباهت‌های موجود بین میزهای مدیریتی، کارمندی و کارشناسی را به صورت کامل تشریح می‌کنیم. اما قبل از اینکه به توضیح این موارد بپردازیم بهتر است این نکته را یادآور شویم که انتخاب اجزای مختلف مبلمان اداری که از نظر رنگ و طرح با یکدیگر تشابه دارند؛ یکی از اصلی‌ترین اصول چیدمان استاندارد فضاهای اداری است. بر این اساس بهتر است میز مدیریت با میز کارمندان و کارشناسان مجموعه از نظر سبک، رنگ و طرح تشابهاتی داشته باشند.

میز کارشناسی مکعب مدل استارت آپ BPF6
BPF6
۹,۲۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

مقایسه میز کارمندی با میز مدیریت و میز کارشناسی

شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که بیش از ۱۰ کارمند دارند؛ باید برای تجهیز دفتر کار خود از میزهای کارمندی استفاده کنند. این میزها از نظر ابعادی کمی کوچک‌تر از میزهای مدیریتی و کارشناسی بوده و در نقطه مقابل، معمولا بر اساس طرح‌های ساده‌تری تولید می‌شوند. میزهای کارمندی به اشکال مختلفی قابل تولید هستند؛ اما غالب آنها عملکرد ساده‌ای داشته و فقط مجهز به یک فضای خالی برای قرار دادن کامپیوتر و چند کشوی هستند.

میز مدیریت مکعب مدل Memories
Memories
۱۴,۷۵۰,۰۰۰ تومان
خرید کنید

نقطه تشابه این ۳ محصول نیز متریالی است که در تولیدشان استفاده می‌شود. از آنجایی که کلیه میزهای اداری برای استفاده ۸ ساعته در روز طراحی شده‌اند؛ باید از نظر دوام از استحکام بالایی برخوردار باشند و علاوه بر این کاربر در زمان استفاده از آنها احساس راحتی کند. میزهای کارمندی از نظر این دو فاکتور تفاوت زیادی با دیگر میزهای اداری ندارند.

مقایسه میز کارشناسی با میز مدیریت و میز کارمندی

میزهایی که برای استفاده کارشناسان یک مجموعه طراحی می‌شوند؛ از نظر عملکردی و شکل ظاهری با میزهای ساده کارمندی و میزهای مدیریتی متفاوت هستند. این محصولات از ارتفاعی بین ۷۵ تا ۸۵ سانتی‌متر برخوردار بوده و طول و عرض بیشتری نسبت به میزهای کارمندی دارند. از نظر تعداد کشو نیز این سه محصول با یکدیگر متفاوت هستند.

عداد کشوها در میزها کارشناسی نه به اندازه میزهای کارمندی کم است و نه به اندازه میزهای مدیریتی زیاد. یکی از نقاط تمایز بین میزهای کارشناسی و کارمندی، شکل طراحی آنهاست. از آنجایی که کارمندان معمولا به تجهیزاتی مانند پرینتر نیاز دارند؛ بهتر است روی یک میز L کار کنند. اما کارشناسان به دلیل وظایف شغلی خاص خود، باید میزی را انتخاب کنند که طول بیشتری دارد.