به عنوان مدیر با کارمند یک مجموعه ساعات زیادی در یک محیط اداری سپری خواهیم کرد. بنابراین باید به اصول مشخصی در طراحی داخلی فضای اداره و انتخاب تجهیزات جانبی آن پیش از شروع کار توجه کرد. از نظر بسیاری کارشناسان نحوه انتخاب مبلمان اداری بیشترین اهمیت را در مقایسه با بقیه تجهیزات دارد. زیرا بارها مشاهده شده است که مبلمان یا صندلی خریداری شده، متناسب با نیاز کارمندان نیستند. بنابراین در انتخاب مبلمان اداری نه تنها باید به ظاهر آنها توجه کرد، بلکه راحتی و کارایی مبلمان نیز مهم است. چرا که فراهم کردن زمینه راحتی کارمندان در محل کار، به رفاه و بهبود بهره‌وری آنها کمک می‌کند.

مبلمان اداری مناسب

تجهیزات اداری مناسب نه تنها شرایط مطبوعی را برای کارمندان فراهم می‌کنند، بلکه مهمتر از آن تأثیر زیادی بر رویکرد مشتری و امکان جذب بیشتر او دارند. به همین دلیل است که مدیران کمپانی‌های بزرگ و مشهور، هزینه زیادی را برای خرید بهترین تجهیزات از جمله مبلمان اداری اختصاص می‌دهند. از طرفی طبق اصول روانشناسی، نوع مبلمان اداری انتخاب شده نشان‌گر میزان قدرت ذهنی و هوشمندی موسسین یک شرکت است. چرا که توجه به جزئیات اولیه محیط کاری نشان‌دهنده برخورداری از یک برنامه‌ریزی مشخص و پیشرو برای آینده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در قالب یک راهنمای انتخاب مبلمان اداری، در این مطلب به جنبه‌های مهمی که باید هنگام انتخاب در نظر گرفت اشاره کنیم.

مطمئنا برخورداری از اطلاعات اولیه در زمینه انتخاب مبلمان اداری کافی نیست. باید از تجربه و علم افراد کارشناس و حرفه‌ای در زمینه معماری و طراحی داخلی نیز بهره‌مند شد.

گروه طراحی دکوراسیون داخلی مکعب به عنوان طراح، تولیدکننده و ارائه‌دهنده خدماتی منحصر به ‌فرد در زمینه دکوراسیون اداری و دکوراسیون منزل است. گروه مکعب به کمک تیمی جوان و خلاق با به ‌کارگیری روش‌های نوین و کارآمد، آماده ارائه خدمات خود به شما عزیزان می‌باشد. طبق نظر کارشناسان، قبل از خرید و انتخاب مبلمان اداری به عنوان یک سرمایه‌گذاری، باید به نکات زیر توجه کرد:

۱. وضعیت مالی و نیازهای محل کار خود را ارزیابی کنید

قبل از اینکه وارد مرکز خرید مبلمان اداری شوید، باید میزان هزینه لازم برای خرید آنها را در نظر بگیرید. چرا که تعیین بودجه نهایی، به واقع شما را در خرید تجهیزاتی که منطبق با فضاهای اداری شما هستند راهنمایی می‌کند. توصیه می‌کنیم از صرف بیش از حد هزینه‌های خود برای خرید تجهیزات جدید فانتزی که عملا فایده‌ای ندارند خودداری کنید.

۲. مبلمان اداری مناسب راحتی لازم را فراهم می‌کنند و کاربردی هستند

کارمندان قرار است بیشتر روز در حالت نشسته باشند، بنابراین تهیه یک میز، صندلی و مبلمان راحت برای آنها بسیار ضروری است. از نظر طراحان داخلی نیز میزان راحتی تجهیزات مختلف اداری، از دیگر جنبه‌ها مهمتر است. به عنوان مثال، صندلی‌های اداری باید از تکیه‌گاه پشتی و دسته‌های مناسب و راحتی برخوردار باشند. به صورتی که ارتفاع آنها قابل تنظیم باشد تا به ستون فقرات، حالت منحنی کمر و شانه‌ها فشار زیادی وارد نشود.

یکی از بهترین انواع صندلی طبی اداری، صندلی ارگونومیک است که امکان تنظیم قطعات را دارا باشد. عمق صندلی، شیب زانویی، ارتفاع نشیمنگاه، ارتفاع پشتی صندلی و قسمت پشتیبانی کمر در آن برای هر فرد وجود دارد. طبق تجربه نشستن بر روی انواع مبلمان اداری به مدت پنج دقیقه تضمین‌کننده راحتی و کیفیت مناسب آن‎ها نیست. برای انتخاب یک مبلمان اداری مناسب حداقل باید برای یک روز کامل آنها را امتحان کرد.

۳. پیش از خرید به اندازه و ظاهر مبلمان اداری دقت کنید

برای اطمینان از ظاهر مرتب مبلمان اداری، دقت کردن به اندازه مناسب آنها در هنگام خرید مهم است. به عنوان مثال، یک مبلمان بزرگ و پهن که فضای وسیعی از دفتر را می‌گیرد؛ می‌تواند باعث احساس ناخوشایند در کارمندان و مهمانان شود. حتی فضای کافی برای قرار دادن تجهیزات ضروری دیگر را اشغال کند.

طبق اصول دکوراسیون اداری در انتخاب مبلمان اداری، هماهنگی و تناسب را در نظر بگیرید. رنگ و طرح این تجهیزات باید با دیگر اجزای محیط اداری همخوانی داشته باشد. از طرفی باید با نوع کسب‌ و کار یا تجارت نیز تطابق داشته باشد تا بتواند به بهبود ظاهر فضای داخلی و روحیه کارمندان کمک کند. در نهایت این تمهیدات بر دیدگاه مشتریان اثر مثبتی بگذارد.

۴. مبلمانی را انتخاب کنید که به اعتبار شرکت شما بیافزاید

اساسا نوع مبلمان اداری، منعکس‌کننده هویت و فرهنگ شرکت شما است. چرا که اولین چیزی که توجه مشتریان را پس از ورود به دفتر جلب می‌کند، مبلمان اداری است. اگر دفتر کار شما جذاب به نظر برسد؛ می‌تواند با تاثیر مثبت بر روی ذهن مراجعه‌کنندگان، اعتبار برند شما را افزایش دهد. این تاثیرات مثبت بازار عالی برای رونق کسب‌ و کار شما ایجاد خواهد کرد. 

حتی مشاهده شده است که بعضی از کسب ‌و کارهای جعلی با فراهم کردن یک فضای لوکس و جلب مشتریان برای سرمایه‌گذاری، مبلغ زیادی را جمع‌آوری می‌کنند. پس از گذشت مدت کوتاهی بدون ارائه خدمات، با سرقت مبالغ زیادی اقدام به فرار می‌کنند. بنابراین نباید تاثیر ظاهر فضای اداری و تجهیزات را بر احساسات مشتریان نادیده گرفت.

۵. در هنگام انتخاب مبلمان اداری شرایط آینده را در نظر بگیرید

در آینده ممکن است اتفاقات مختلفی برای شرایط کاری شما رخ دهد. از جمله افزایش تعداد همکاران، پیشرفت سطح فناوری شرکت و بازسازی فضای آن. بنابراین در صورتی که از ابتدا دست به یک انتخاب درست بزنید، دیگر نیاز به تعویض مبلمان در آینده و صرف هزینه‌های بیشتر نخواهید داشت. معمولا انواع مبلمان ساده و کلاسیک با رنگ تیره، پس از گذشت سال‌ها نیاز به تعویض مداوم ندارند.

البته باید میزان دوام و کیفیت آنها را نیز درنظر گرفت. طبق تجربه، هرچه مواد اولیه به کار رفته مانند چوب و پارچه، از کیفیت بالاتری برخوردار باشند؛ انواع مبلمان اداری دوام بیشتری خواهند داشت.

بنابراین در هنگام انتخاب مبلمان اداری و دیگر تجهیزات، اصول مشخصی وجود دارد که باید به خاطر سپرد و پیش از خرید در نظر گرفت. با توجه به موارد بالا، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که مبلمان انتخابی شما علاوه بر کسب رضایت مشتریان، در راندمان نهایی کاری نیز تاثیر مثبت است.  تمام این موارد به سود تجارت شما تمام خواهد شد. علاوه بر این، می‌توانید با مراجعه به وب سایت گروه مکعب بخش تماس با ما، با کارشناسان باتجربه برای مشورت در این زمینه ارتباط برقرار کنید.

این گروه علاوه بر امکان ارائه مشاوره رایگان، در زمینه فروش و عرضه مدرن‌ترین تجهزات اداری نیز فعالیت می‌کند. می‌توانید برای خرید اینترنتی انواع مبلمان اداری با مناسب‌ترین قیمت، به این بخش از وب سایت آن مراجعه کنید.